Generální ředitel společnosti Vinci Construction CS, Martin Borovka, oznámil, že výstavba dálnice D4 je v závěrečné fázi. „Jsme v dokončovací fázi, pracujeme na asfaltových vrstvách, děláme svodidla,“ uvedl Borovka. Od pondělí 17. června se bude jezdit po D4 od Příbrami po křižovatku u Těchařovic – zatím jen ve dvou pruzích na jedné straně dálnice. Doprava, která doposud musela využívat objízdné trasy, bude přesunuta na novou dálnici.
„Kompletně hotovo bude v prosinci. Uvidíme, jaké přesné datum stanovíme, to se ještě ladí. Věřím, že stavba je v takovém stavu, že ji úspěšně uvedeme do provozu a bude sloužit lidem už o Vánocích na odjezd na lyžovačku do rakouských Alp,“ dodal Borovka.
Výstavba tohoto úseku dálnice D4 probíhá formou PPP projektu (Public Private Partnership). Tato metoda znamená, že stát uzavírá dlouhodobou smlouvu s dodavatelem, v tomto případě na 25 let. Dodavatel se zavazuje postavit silnici a po stanovenou dobu ji následně také udržovat. Stát by měl za využívání dálnice zaplatit téměř 18 miliard korun, přičemž od začátku je vlastníkem všech staveb. Po uplynutí smlouvy převezme provoz a údržbu.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS se stát se soukromým sektorem může tímto způsobem spojit i v dalších projektech. „Je to jednak severní část pražského okruhu, spojnice mezi Ruzyní a Satalicemi. Dalším takovým projektem mohou být chybějící úseky středočeské dálnice D3 a také dálnice D55 na Moravě,“ uvedl Kupka.
Podobné projekty se neomezují pouze na dálnice. PPP projekt by mohl být využit i při stavbě železnic, jako je například spojení centra Prahy s letištěm Václava Havla nebo vysokorychlostních tratí.