Nově zřízené parkoviště v Járovcově ulici hlásí plnou kapacitu a nulovou šanci na volné místo. Stejná situace panuje i u parkovacích ploch u Dynama a na Senovážném náměstí. Naproti tomu stojí parkovací dům Stromovka u českobudějovické sportovní haly, kde jako by čas zastavil. Přestože poskytuje parkovací kapacitu až pro pět set vozů, zaznamenává jeho obsazenost pokles,' říká náměstek primátorky Petr Maroš.
Podle Maroše, obsazenost parkovacího domu dosahuje pouze 70 až 80 procent, i přes velký návštěvnický zájem o hokejové zápasy. Zdá se, že popularita nově zřízeného parkoviště je u řidičů stále nízká, a to i přes velmi příznivé parkovné za parkování na celý den jen za 50 korun. Například parkování na Senovážném náměstí by stálo několikanásobně více.
Pro řidiče Rudolfa Dudka je situace nepochopitelná. 'Parkovací dům u sportovní haly je jedním z nejprostornějších, jaké jsem kdy viděl. Navíc není žádný problém s couváním, což je další plus. Je mi líto, že tolik řidičů jej zatím neobjevilo,' komentuje situaci Dudek.
Stavba parkovacího domu, která stála radnici 145 milionů korun, nepřinesla očekávaný zájem. Místní zástupci však neplánují snižovat ceny za parkování. 'Cena je nastavena správně. Pouze neuvažujeme o dalším zlevnění. Nechceme narušit parkovací politiku v Budějovicích,' vysvětlil Maroš.
Na otázku, proč řidiči nevyužívají nabídku parkovacího domu, odpovídá Maroš: 'Je možné, že někteří se obávají malého prostoru. Možná si potřebují zvyknout a naučit se zde parkovat. Vím, že podobný objekt u zimního stadionu byl řidiči dlouho ignorován. Mnozí lidé si zkrátka hledají místa, kde je parkování zdarma.'
Opcí, kterou radnice zatím neuvažuje, je zřízení několika míst pro rezidenty, jako modré zóny. Jeden z místních, Jaroslav, se domnívá, že by o to bylo velké zájem. 'Každopádně, menší zájem o nové parkoviště je pro nás důležitým sdělením. Nehodláme stavět další záchytné parkoviště. Když řidiči nechtějí jezdit sem, na periferii také nezastaví,' uzavřel Maroš.