Když potřebuje jídelna v Českých Budějovicích objednat vepřové maso v mrkvi, vedoucí Jaroslav Šabatka využívá jihočeského virtuálního tržiště. Tato online platforma se postupem času stala nepostradatelným nástrojem pro nákup nepředražených a kvalitních regionálních potravin. „Je to rychlé, pohodlné a přehledné,“ říká Šabatka.
Jídelna měsíčně objedná na tržišti potraviny za více než sto tisíc korun. Hlavně se jedná o maso, mléčné výrobky, ryby a zeleninu. „Představte si, že na začátku se jednalo o experiment, ale díky poctivé práci a silné kontrole kvality se stalo pevnou součástí našeho každodenního života,“ dodává Šabatka.
Na Jihočeském virtuálním tržišti působí několik pionýrů, jako je Karel Gregora, který provozuje pěstitelskou pálenici a moštárnu ve Lhenicích. Gregora nyní dodává ovocné nápoje a přesnídávky do 45 školních jídelen a jednoho domova pro seniory. „Ušetří nám to práci a získali jsme určitě víc zákazníků,“ chválí se Gregora.
Podle Petry Martínkové z Krajského úřadu Jihočeského kraje, která má na starosti řízení tohoto virtuálního obchodu, je úspěšný, i když jen pětina ze všech jídelních v Jihočeském kraji je na tržišti zaregistrována. „Za rok a půl se zde prodaly potraviny za více než třináct milionů korun, a očekáváme, že letošní rok bude ještě výnosnější,“ sdílí Martínková.
Tento inovativní projekt dokáže propojit místní producenty s významnými spotřebiteli, jako jsou školní jídelny a domovy pro seniory. Už dnes se na tržišti zaregistrovalo dvanáct domovů pro seniory a očekává se, že tento počet bude nadále růst.