4 tipy, jak si udržet pozornost zákazníka a přimět ho k dalšímu nákupu

Vztah mezi vámi a zákazníkem nemusí končit prvním nákupem. A popravdě by ani neměl, protože akvizice nových zákazníků stojí podstatně více, než na kolik vyjde udržovací proces těch stávajících.


Z hlediska míry výnosnosti je proto mnohem efektivnější soustředit síly na zlepšování uživatelského zážitku (customer experience). Jak na to?

1) Pořiďte si kvalitní CRM systém

Bez čeho se při optimalizaci e-shopu či webu s nabídkou služeb rozhodně neobejdete, jsou data. A samozřejmě budete potřebovat také sofistikované analytické nástroje, které z nashromážděných a pečlivě vytříděných informací vytáhnou to podstatné. Vhodně zvolené CRM řešení je v dnešní době prakticky nezbytné - bez něj je přesná segmentace kontaktů zbytečně komplikovaná, zdlouhavá a nedokonalá.

2) Využívejte potenciál e-mailingu

E-mail marketing možná zažil největší boom již před několika lety, ale stále funguje skvěle. Personalizované e-maily vám usnadní první kontakt a nabídnou vám pomocnou ruku při udržování vztahu – chytře koncipovaný newsletter nahlodá příjemce k nákupu dalšího zboží bezprostředně po objednávce, případně mu připomene, že delší dobu nekontroloval aktuální nabídku. S realizací e-mailingových kampaní vám opět pomůže CRM systém.


3) Připravujte obsah na míru

Pokud něco skutečně hýbe světem marketingu, pak je to úprava nabídek a informací na míru, respektive na základě předchozího chování. Personalizace je široký pojem a lze na ni pohlížet z různých úhlů – od přizpůsobení newsletterů pro stávající zákazníky až po analýzu chování uživatele na stránkách a následné zobrazování obsahu, který je pro něj skutečně zajímavý.

4) Automatizace marketingových aktivit

Jedním z klíčů k úspěchu je marketingová automatizace. Opravdu není ve vašich silách, abyste sledovali veškeré dění kolem vašich zákazníků, ale naštěstí to za vás může udělat software. Ale jaké konkrétní benefity si v souvislosti s automatizací představit? Jedním z mnoha příkladů je výše zmíněné připomínání či žádost o zpětnou vazbu po dokončení nákupu. Anebo automatické odeslání e-mailu v momentě, kdy zákazník opustil nákupní košík, aniž by objednal.

Autor: Mediální skupina Region24 Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy