Z toho bylo 13 253 za uzavřené provozovny, kde příjem žádostí začal minulé pondělí, nájemné jede od loňského října.
Jen od soboty, kdy došlo ke znovuspuštění informačního systému pro podávání se jednalo celkem o 3 710 podaných a nově založenych žádostí o kompenzace nájemného a za uzavřené provozovny, z toho bylo 2 733 v novém programu COVID - Gastro - Uzavřené provozovny.
Za problémy se omlouváme a děláme systémové kroky pro to, aby se mimořádný nápor s množstvím žádostí zvládal.
Do informačního systému se postupně nahrávají data, která záložně drží Ministerstvo průmyslu a obchodu. Žadatele, kteří podávali žádost 21. ledna 2021 od 1.00 hodiny ranní, prosíme pro jistotu o kontrolu žádostí.
V případě jakékoliv nejasnosti, prosíme o kontaktování speciální linky na telefonním čísle: 841 135 135 nebo zaslání e-mailu na: hotline-aismpogastro@asd-software.cz, kde došlo k posílení. Náměty nebo požadavky jsme připraveni vyřizovat také na celostátní informační lince pro podnikatele 1212 či e-mailech: covidnajemne@mpo.cz a provozovny@mpo.cz.
Termín pro podávání žádostí v programu COVID – Nájemné se prodloužil do čtvrtka 4. února, v programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny je možné žádosti podávat do 1. března.
Důvody, proč informační systém přestal fungovat, se v současné době zjišťují. Problém vznikl u externího dodavatele, který obratem přijal řadu opatření proto, aby garantoval funkčnost systému do budoucna. O podporu nikdo z žadatelů při splnění stanovených podmínek nepřijde.