Obchvat Českých Budějovic bude bez poplatků

Jihočeský hejtman Martin Kuba vyjádřil uspokojení nad rozhodnutím ministra dopravy Martina Kupky nezpoplatnit nový obchvat Českých Budějovic. Cílem je po prvním roce provozu vyhodnotit dopady na dopravu a rozhodnout o dalším postupu. Nový obchvat má být uveden do provozu na konci roku, propojí Tábor s Kaplicí a bude součástí D3.


Jihočeský krajský hejtman Martin Kuba vyjádřil uspokojení nad přijetím jeho argumentů ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) ohledně nezpoplatnění nového obchvatu Českých Budějovic.

„Jsem rád, že ministr moje argumenty akceptoval. Dohodli jsme se, že během prvního roku provozu obchvatu budeme vyhodnocovat jeho dopad na dopravu ve městě a poté přijmeme další rozhodnutí. Jsem přesvědčen, že se jasně ukáže význam obchvatu pro celou aglomeraci a že neplacení dálničních poplatků na tomto úseku je logické a správné,“ uvedl Kuba.

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) se ve své tiskové zprávě rovněž vyjádřil k dosaženému kompromisu. „Jedná se o výsledek racionální debaty, která reflektovala historii, projednávání a prosazování celého dálničního úseku, ať už v podobě průtahu nebo obchvatu Českých Budějovic,“ sdělil.

Obchvat Českých Budějovic by měl být uveden do provozu na konci letošního roku. Hejtman Kuba poukázal na to, že pokud by bylo zavedené mýtné, mnoho řidičů by i nadále projíždělo centrem města, což by vedlo k přetížení dopravy. „Denně se v Českých Budějovicích pohybuje téměř dvěstě tisíc lidí, kteří buď žijí ve městě, nebo dojíždějí do dvaceti minut. Pokud by tito řidiči nemohli bezplatně využívat dálniční obchvat, vnitroměstské komunikace by byly nadále zbytečně přetížené,“ argumentoval Kuba.

Kuba si postěžoval na ministra Kupku v otevřeném dopise, v němž žádal o zrušení mýtného. Kupka však opakovaně odmítal připustit výjimku. „Ano, je to definitivní. Se zpoplatněním počítáme. V zásadě je rozšiřování dálniční sítě nezbytné a obvyklé. Platí to i v jiných státech,“ uvedl dříve Kupka.

Výjimku požadovali také zástupci Českých Budějovic. Primátorka Dagmar Škodová Parmová uvedla, že „katastr našeho města je malý a pro naše občany by bylo zásadní, kdyby byl obchvat bez poplatku. Budeme o tom chtít dál jednat.“

Nový obchvat povede od sjezdu na Žďár nad Sázavou na 131. kilometru po sjezd na Roudnou na 141. kilometru. Po otevření obchvatu a dalších dálničních úseků na konci letošního roku, budou moci řidiči projet po dálnici D3 od Tábora až po Kaplici na Českokrumlovsku. V provozu je již nyní 70 kilometrů dálnice D3, která propojí Prahu s Českými Budějovicemi a s hranicemi Rakouska. Kompletní dokončení celé dálnice D3, která bude mít délku 170 kilometrů, je plánováno do roku 2031.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy