Vlaky zpět na jindřichohradecké úzkokolejce po roce a půl

Po roce a půl se na jindřichohradecké úzkokolejce mohou znovu objevit vlaky. Drážní úřad vydal osvědčení o bezpečnosti pro úsek Hůrky – Nová Bystřice. Provoz byl zastaven v listopadu 2022 kvůli finančnímu úpadku společnosti JHMD.


Na jindřichohradecké úzkokolejce se po více než roce a půl opět mohou objevit vlaky. Drážní úřad vydal osvědčení o bezpečnosti pro provoz na úseku Hůrky – Nová Bystřice, což představuje zhruba šestikilometrový úsek trati. Provoz na této části trati byl zastaven v listopadu 2022 poté, co se provozující společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) dostala do úpadku v důsledku finančních problémů.

Platnost nového osvědčení začne 3. srpna, avšak přesné datum obnovení provozu vlaků zatím není jisté. „Chceme detailně analyzovat rozhodnutí Drážního úřadu a následně během několika dnů rozhodnout o dalším postupu. Naším prioritním cílem zůstává bezpečnost cestujících,“ uvedl Jan Kysela, jeden z věřitelů společnosti a zároveň iniciátor reorganizace, kterou schválil insolvenční soud v Českých Budějovicích na začátku tohoto roku.

Proces vydání osvědčení nebyl bez komplikací. „Drážní úřad obdržel žádost o vydání osvědčení koncem ledna. Z důvodu nalezených nedostatků bylo řízení na několik týdnů přerušeno, ale po jejich odstranění mohlo být osvědčení vydáno,“ sdělila ve čtvrtek mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková. Dodala, že stát provedl cílené kontroly na stavu trati a osvědčení bylo uděleno pouze pro úsek Hůrky – Nová Bystřice.

Před zahájením provozu na daném úseku musí provozovatel dráhy a dopravce splnit všechny zákonné požadavky k zajištění bezpečného provozu. Reorganizační návrh, který by měl být realizován, počítá s možností, že by trati a vozový park koupily obce.

JHMD aktuálně vlastní úzkokolejky vedoucí z Jindřichova Hradce do Obrataně na Pelhřimovsku a do Nové Bystřice na Jindřichohradecku. Provoz na novobystřické trati má dlouhou historii; první vlak zde vyjel 1. listopadu 1897.

Jan Kysela dříve uvedl, že zatím neplánují obnovit denní linkový provoz vlaků pro místní obyvatele, jak tomu bylo před úpadkem. Transformace společnosti bude záviset na dalších krocích, které se teprve mají učinit. JHMD dluží věřitelům přibližně 350 milionů korun. Spoje mezi jednotlivými městy v oblasti nadále zajišťují autobusy od podzimu 2022.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy